Blog Post

Our Blog

بهترین جاذبه های گردشگری ایران

ایران طی قرن ها به عنوان کشوری زیبا و ثروتمند شخصیت خود را شکل داده است. ایران سراسر فرهنگ، هنر، معماری، تاریخ و طبیعت است. این کشور چهار فصل است که در هر گوشه ای از کشور می توانید انواع آب و هوا را ببینید. تاریخ غنی در همه چیز ایران نقش دارد. بقایای باستانی الهام بخش معماری هستند. هنر ایرانی و هنر اسلامی در کنار هم ظاهر می شوند. در نتیجه، هر شهر، هر بنای تاریخی و هر گروهی از مردم، داستان‌های ناگفته و پیشینه‌ای معنادار دارند. در این مقاله لیست جیبی از بهترین مکان های دیدنی ایران را تهیه می کنیم. البته، این آرایه تنها بخش کوچکی از این کشور عظیم است.


میدان نقش جهان اصفهان

شاه یا نقش جهان یک میدان عمومی شهری در مرکز شهر اصفهان، ایران است. این میدان یکی از بزرگ‌ترین میدان‌های شهری جهان و نمونه‌ای برجسته از معماری ایرانی و اسلامی است. این میدان که توسط شاه عباس اول صفوی در اوایل قرن هفدهم ساخته شد، با طاق‌هایی دو طبقه محصور شده و از هر طرف توسط چهار ساختمان باشکوه لنگر انداخته است. در شرق، مسجد شیخ لطف‌الله. غرب، غرفه علی قاپی؛ در شمال ورودی قیصریه. و در جنوب، مسجد سلطنتی مشهور. مجموعه شهری همگن که بر اساس طرحی منحصر به فرد و منسجم ساخته شده است. این سایت یونسکو قلب فرهنگ، اقتصاد، مذهب، قدرت اجتماعی، حکومت و سیاست پایتخت صفویه بود. پیاده‌روی شنی وسیع آن برای جشن‌ها و اعدام‌های عمومی استفاده می‌شد. پاساژها در هر طرف صدها مغازه را در خود جای داده بودند. بالای ورودی بالکن بازار بزرگ قیصریه نوازندگانی را در خود جای داده بود که کنسرت های عمومی برگزار می کردند. بسیار عالی است که این میدان هنوز زنده و دیدنی است. می توانید در روز از آن دیدن کنید، اما در شب نیز مسحور کننده است.

پاسارگاد
پاسارگاد اولین پایتخت سلسله امپراتوری هخامنشیان بود که توسط کوروش دوم در پارس، زادگاه ایرانیان، در قرن ششم قبل از میلاد تأسیس شد. کاخ‌ها، باغ‌ها و آرامگاه کوروش نمونه‌های برجسته‌ای از نخستین مرحله از معماری‌های سلطنتی هخامنشی و گواهی‌های استثنایی تمدن ایرانی است. پاسارگاد پایتخت اولین امپراتوری چندفرهنگی وسیع در غرب آسیا بود. این امپراتوری که از مدیترانه شرقی و مصر تا رودخانه هندوها را در بر می گیرد، اولین امپراتوری است که به تنوع فرهنگی مردمان مختلف خود احترام می گذارد. این در معماری آنها منعکس شد، که نشان دهنده فرهنگ های متمایز است. پاسارگاد در نزدیکی شیراز قرار دارد.
پرسپولیس
تخت جمشید که توسط داریوش اول در سال 518 قبل از میلاد تأسیس شد، پایتخت امپراتوری هخامنشیان بود. این بنا بر روی یک تراس عظیم نیمه مصنوعی و نیمه طبیعی ساخته شده است، جایی که پادشاه مجموعه کاخ های چشمگیری را با الهام از مدل های بین النهرینی ایجاد کرده است. شهر سلطنتی تخت جمشید در زمره آثار باستانی قرار دارد که در دنیا مشابهی ندارند.

تخت جمشید مقر حکومت امپراتوری آنها بود و به عنوان محل نمایش و جشنواره شاهان آن عصر طراحی شده بود. این سایت یونسکو به شهر شیراز نزدیک است.
بیستون
بیستون در امتداد مسیر تجاری باستانی قرار دارد که فلات مرتفع ایران را به بین النهرین پیوند می دهد و آثاری از دوران ماقبل تاریخ به جای مانده است. بنای اصلی این سایت باستان شناسی، نقش برجسته و کتیبه ای به خط میخی است که توسط داریوش اول در زمان تاج و تخت امپراتوری ایران به دستور او سفارش داده شد. این مجسمه داریوس را در حالی به تصویر می کشد که کمانی در دست دارد، نشانه ای از تسلط است، و روی سینه چهره ای که به پشت در مقابل او خوابیده است، قدم می گذارد. طبق افسانه، این چهره نشان دهنده گوامات، مغ مادها و مدعی تاج و تخت است که ترور او منجر به به قدرت رسیدن داریوس شد. بر روی کوه مقدس بیستون در غرب ایران کتیبه چند زبانه قابل توجهی بر روی صخره ای آهکی در ارتفاع حدود 60 متری دشت حک شده است. بیستون گواه برجسته ای است بر تبادل مهم ارزش های انسانی در توسعه هنر و نوشتار تاریخی.

شاه چراغ، شیراز

وقتی صحبت از جاذبه های گردشگری شیراز- فارس می شود، شاه چراغ یکی از مکان هایی است که برای گردشگران جذابیت زیادی دارد. هم سبک معماری نمای بیرونی و هم زیبایی فضای داخلی حرم چیزی برای ارائه به بازدیدکنندگان مختلف دارد. حرم در ضلع غربی صحن در کاخ سلطنتی زیر گنبد قرار دارد. فضای داخلی به سبکی هنری توسط آینه های رنگی کوچک منعکس شده است. انواع خطوط زیبای فارسی و عربی چشم انداز اطراف آینه و کاشی را زینت داده است. دو ورودی اصلی وجود دارد که از جنوب و شمال حرم از زیر دو در بزرگ کاشی کاری شده عبور کرده و وارد صحن وسیع حرم می شود. در وسط این حیاط حوض آبنمای بزرگی قرار دارد که درختان بزرگی آن را احاطه کرده اند. به غیر از دو در اصلی، دو در فرعی دیگر وجود دارد که یکی به سمت بازار حاجی و دیگری به مسجد جامع عتیق است. ورودی دروازه مانندی از ضلع شمالی حیاط وارد بازار شاه چراغ می شود. با توجه به اینکه این سه مکان از جاذبه های گردشگری شیراز نیز هستند، این امر دسترسی آسانی را برای گردشگران فراهم می کند.

مسجد نصیرالملک شیراز

مسجد نصیرالملک که به مسجد صورتی نیز معروف است، مسجدی سنتی در شیراز است که در زمان حکومت قاجاریه در ایران ساخته شده است. در محله گاوض عربان و نزدیک مسجد شاه چراغ واقع شده است. به دلیل کاشی کاری و ساخت و ساز منحصربفردش از جاذبه های گردشگری ارزشمند در ایران است. ورودی اصلی مسجد دارای دو پایه است که هر کدام به سه قسمت تقسیم شده و با کاشی های هفت رنگ و زنبق شیراز تزئین شده است. نام مستعار آن، مسجد صورتی، از بسیاری از کاشی های صورتی رنگ است که برای طراحی داخلی آن استفاده می شود. مسجد دارای هفت در چوبی با پنجره های رنگارنگ اورسی است که فضای داخلی را به حیاط مربعی شکل متصل می کند که در وسط آن حوض زیبایی قرار دارد. آنچه مسجد نصیرالملک را به یکی از جذاب ترین جاذبه های گردشگری شهر تبدیل می کند، استفاده زیاد از پنجره های اورسی در نمای آن است. پنجره‌های Orsi ترکیبی از چوب و شیشه‌های رنگی هستند که حس و حال بازدیدکنندگان را هنگام ورود ایجاد می‌کنند. پنجره‌های اورسی در اینجا نورهای رنگارنگی را در فضای داخلی مسجد ایجاد می‌کنند. هنگامی که با نور برخورد می شود، این شیشه ها برخی از زیباترین عکس های گرفته شده توسط گردشگران را در مسجد ارائه می دهند.

بازار وکیل شیراز

بازار وکیل یا وکیل الرعایا یکی از معروف ترین بازارهای سنتی و تاریخی ایران است. این بازار که به دستور کریم خان زند ساخته شده، اکنون در مرکز شهر شیراز قرار دارد. سایر جاذبه‌های گردشگری پربازدید مانند مسجد وکیل و حمام تاریخی وکیل در کنار بازار واقع شده‌اند و مانند سایر بازارهای خاورمیانه، چند مسجد و امامزاده در کنار یا پشت بازار ساخته شده‌اند که مکان‌های دیدنی برای آن‌هاست. بازدید از بازار این بازار دارای پنج در بزرگ چوبی است که در چهار طرف آن قرار گرفته اند که دسترسی عالی به بازار را فراهم می کند. در داخل، گردشگران و خریداران با دو دالان از شمال به جنوب و شرق به غرب بازار روبرو هستند که مانند یک صلیب متقاطع هستند. این بازار دارای حیاط های زیبا، کاروانسراها، گرمابه ها و مغازه های مربع قدیمی در دو طبقه است. این مغازه‌ها به تم عتیقه‌ای که در آن ساخته شده‌اند حفظ شده‌اند و مملو از رنگارنگ‌ترین و زیباترین اجناس هستند که توجه گروه‌های مختلف بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کند و از بهترین مکان‌های شیراز برای خرید انواع قالیچه‌ها، ادویه‌ها صنایع دستی مس و عتیقه جات.

مسجد شاه اصفهان
در اینجا یک نمونه عالی از معماری اسلامی است. این بنا در زمان صفویه حدود 400 سال پیش ساخته شد که شاه عباس دوم - پادشاه آن دوره - تصمیم گرفت با ساخت بناهای قابل توجهی اصفهان را به پایتختی واقعی تبدیل کند. وقتی به داخل مسجد می روید وقتی به داخل مسجد می روید دو ضلع و یک گنبد را دقیقاً در وسط آنها می بینید. آن طرف ها قبلاً مدارس علمیه (مدارس دینی) بودند. کاشی های آبی فیروزه ای و معماری جادویی این مسجد فراتر از تصور است. همیشه یک نفر زیر گنبد آوازهای اسلامی می خواند زیرا صدا چندین بار منعکس می شود. وقتی صحبت از خوشنویسی و فلسفه معماری به میان می آید، این مسجد ضروری است.
خیابان چهارباغ اصفهان

بلوار یا خیابان چهار باغ منطقه ای تاریخی در مرکز شهر اصفهان و متعلق به دوره صفویه است. در این بخش از شهر آثار حیاتی دیگری نیز وجود دارد. این مجموعه از ساختمان های سلطنتی در گذشته مکان مورد علاقه شهر برای پادشاه و خانواده اش بوده است. هنوز هم مکانی محبوب در بین همه مردم است زیرا با درختان زیبا و مسیرهای پیاده روی تزئین شده است. مغازه ها همیشه شلوغ هستند. این خیابان مملو از افراد پیاده‌روی است که سعی می‌کنند برای رسیدن به حاشیه رودخانه که انتهای خیابان چهارباغ عباسی است از جاده عبور کنند. چهار باغ به معنای چهار باغ است که زیبایی آن قسمت از شهر را به تصویر می کشد.

درباره پرشین ترول

تمام حقوق این وب سایت متعلق به آژانس مسافرتی شهریار گشت مشرق زمین مشهد می باشد. استفاده از مطالب وب سایت فقط برای موارد غیر تجاری و با ذکر منبع بلا مانع است.

هتل های پیشنهادی

پرشین ترول در یک نگاه

مطالب مهم

اطلاعات تماس

مشهد , احمد آباد , خیابان کلاهدوز , آژانس مسافرتی شهریار گشت
شماره تماس : 051-38426161

Follow us on