Blog Post

Our Blog

بهترین مکان های دیدنی ایران برای سفر

یران که غرق در تاریخ، فرهنگ و طبیعت است، خانه انبوهی از جاذبه ها و چیزهای دیدنی و دیدنی است. شاید تشخیص این که کدام مکان باید اولویت شما باشد دشوار باشد، اما در اینجا لیستی از 20 جاذبه مورد علاقه فرهنگ سفر وجود دارد که نمی توانید در سفر به این کشور هیجان انگیز از دست بدهید.


پرسپولیس
زمانی که پایتخت اولین امپراتوری ایران و زادگاه تمدن ایرانی بوده است، بازدید از تخت جمشید ضروری است. در واقع شما ایران را ندیده اید مگر اینکه در رکاب شاهان باستان قدم گذاشته باشید.
دره ستاره ها
قشم طبیعتی بکر و دنیایی از رمز و راز دارد، اما اگر یک جاذبه وجود دارد که نباید از دست داد، آن دره ستاره هاست. مارن و ماسه سنگ تشکیلات صخره‌ای دنیای دیگر را تشکیل می‌دهند و با کمی تخیل می‌توانید حیوانات، چهره‌ها و دست‌ها را در میان چیزهای دیگر ببینید.
مسجد نصیرالملک
قدم زدن در داخل نصیرالملک مانند قدم زدن در کالویدوسکوپ است. با نام مستعار «مسجد صورتی» به دلیل کاشی‌های گلگونش، عاشق کشف گوشه‌های پنهان زیباترین مسجد ایران خواهید شد.
تالاب انزلی
در شهر بندری شمالی بندرانزلی، قایق سواری در تالاب انزلی برای دیدن خانه های ساخته شده بر روی پایه، گونه های مختلف پرندگان و البته نیلوفرهای آبی که از میان آب های تاریک بیرون می آیند و شکوفا می شوند، ضروری است.
جاده چالوس
آیا به شمال سفر می کنید؟ سپس حتماً از جاده معروف چالوس استفاده کنید. جاده های شیب دار پایین دامنه کوه، تونل های حک شده در سنگ های جامد، چشمه های طبیعی و توده های آبی این مسیر را به یکی از دیدنی ترین مسیرهای ایران تبدیل کرده است.
میدان نقش جهان
میدان نقش جهان اصفهان که زمانی یک زمین چوگان سلطنتی بود، کاخ عالی قاپو، مسجد امام، مسجد شیخ لطف الله و بازار شاهنشاهی را در خود جای داده است. برای اینکه همه چیز را به درستی ببینید، به بخش بهتری از روز نیاز دارید.
پل های اصفهان
چه سی و سه پل، چه خواجو یا یکی از 9 پل دیگر، یک قدم زدن عاشقانه در کنار معماری شگفت انگیز پل های اصفهان بر روی زاینده رود ضروری است. شعر فارسی که اغلب در این مکان‌ها خوانده می‌شود در اتاق‌های طاق‌دار طنین‌انداز می‌شود و شبیه صد و یک شب شهرزاده خواهد بود.
خانه و مرقد شیخ صفی الدین
این زیارتگاه که در اردبیل قرار دارد آرامگاه پیشوای عارف صوفیه شیخ صفی الدین است. محوطه‌های مختلفی مانند کتابخانه، مسجد، مدرسه و مقبره این مکان را تشکیل می‌دهند و معماری آن مطابق با اصول عرفان صوفیانه است.
برج های کبوتر
در حالی که مردم معمولاً کبوتر را به عنوان یک مزاحمت صرف می‌دانند، مخصوصاً برای شهرنشینان، اما در ایران حدود پنج قرن پیش، یعنی به دلیل فضولاتشان، بسیار ارزشمند بودند. این برج‌ها به‌عنوان کبوترخانه ساخته می‌شدند که در هر کدام 14000 کبوتر نگهداری می‌شد و فضولات آن را می‌توان جمع‌آوری کرد و به عنوان کود استفاده کرد.
قلعه رودخان
این مجموعه نظامی در ابتدا در زمان ساسانیان بر روی دو کوه ساخته شد و چند قرن بعد بازسازی شد. قلعه رودخان که به "قلعه هزار پله" معروف است، زیرا برای رسیدن به قله باید از همین تعداد بالا بروید، این قلعه ارزش تلاش را دارد.

آرامگاه حافظ
اگر می خواهید به دیدن یک شاعر پارسی بروید، باید حافظ باشد. هنگام غروب در اطراف باغ و آرامگاه قدم بزنید تا گردشگران و مردم محلی برای ادای احترام و خواندن چند بیت از اشعار او می آیند. حتی می توانید فال خود را بخوانید تا ببینید شاعر بزرگ برای شما چه پیش بینی می کند.

درباره پرشین ترول

تمام حقوق این وب سایت متعلق به آژانس مسافرتی شهریار گشت مشرق زمین مشهد می باشد. استفاده از مطالب وب سایت فقط برای موارد غیر تجاری و با ذکر منبع بلا مانع است.

هتل های پیشنهادی

پرشین ترول در یک نگاه

مطالب مهم

اطلاعات تماس

مشهد , احمد آباد , خیابان کلاهدوز , آژانس مسافرتی شهریار گشت
شماره تماس : 051-38426161

Follow us on