Blog Post

Our Blog

راهنمای سفر به کیش

کیش/ مروارید خلیج فارس
کیش یکی از زیباترین جزایر خلیج فارس و مکان دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است. این جزیره بیضی شکل در گذشته «غیس» نامیده می شد و از زمان هخامنشیان تحت تسلط ایرانیان بوده است. کیش از نظر جغرافیایی در خلیج فارس در میان جزایر لاوان، ابوموسی و بندرلنگه قرار دارد. این جزیره دارای طبیعت منحصر به فرد فوق العاده، سواحل ماسه ای آرام و آب دریای شفاف است که به دلیل زلالی شگفت انگیز می توانید انواع آبزیان را در آن مشاهده کنید. پوشش گیاهی خوب، طراوت و زمین‌های سرسبز جزیره، به‌ویژه در هفت ماه از سال، منظره‌ی دیدنی بسیار خوبی ایجاد می‌کند که سالانه حدود 1 میلیون نفر را متقاعد می‌کند که از جزیره دیدن کنند. کیش آب و هوای گرم و مرطوب دارد و به طور کلی منطقه ای خشک و کم بارش است. در زمستان این جزیره باران های شدید و کوتاه مدت دارد.

کجا در کیش اقامت کنیم؟
برای اقامت در کیش انتخاب های زیادی مانند هتل، ویلا و آپارتمان ساحلی دارید. ویلاهای ساحلی را به دلیل قیمت مناسب به شما پیشنهاد می کنیم اما اقامت در هتل های مجلل کیش نیز می تواند بسیار هیجان انگیز باشد. به عنوان مثال هتل سورینت، هتل بزرگ داریوش، هتل ارم، هتل دریایی ترنج و هتل فلامینگو که مجلل ترین و گران ترین هتل های جزیره هستند.
چی بخورم؟ کجا بخوریم؟
غذاهای دریایی در کیش مانند سایر جزایر رایج است، اما این جزیره غذاهای محلی خاص خود را دارد مانند سمکمشوی، مرغق، محمر یا برنج شکاری، مزروبه، فرنی و مجبوس پلو. رستوران های خوب زیادی در کیش وجود دارد که انواع غذاهای ایرانی و بین المللی را سرو می کنند. به عنوان مثال رستوران های کوه نور، پدیده، عمو اکبر، رویال استار، میرمحنا، توتی فروتی و شب های کیش و اگر علاقه مند به فست فود هستید، رستوران سوپر استار می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.
از کیش چی بخریم؟
تقریباً همه شهرها سوغاتی های خاص خود را دارند. علاوه بر ماهی جنوب و غذاهای دریایی، شکلات و قهوه از سوغاتی های محبوب کیش هستند که نسبت به سایر شهرهای ایران ارزان تر به فروش می رسند. جزیره کیش دارای مراکز خرید زیادی است که اکثر آنها در نزدیکی یکدیگر قرار دارند که می توانید بدون اتلاف وقت از آنها دیدن کنید. مراکز خرید پردیس 1 و پردیس 2، مرکز تجاری کیش، مرکز خرید زیتون و مرکز خرید پانیذ بهترین مکان ها برای خرید در جزیره هستند.

در کیش کجا برویم و ببینیم؟
جزیره کیش دارای جاذبه های گردشگری و مکان های تاریخی متعددی است مانند: کاریز زیرزمینی با قدمتی 570 میلیون ساله، شهر باستانی حریره، درخت سبز که یکی از کهن ترین درختان ایران است، کشتی یونانی که یکی از میراث کهن تاریخ است. جزیره، پارک دلفین ها، پارک پرندگان، صخره مرجانی، کلبه هور و سافاری. به شما پیشنهاد می کنیم به باشگاه هایی بروید که نزدیک دریا هستند و اسکله تفریحی بزرگی که در شرق جزیره قرار دارد. شما همچنین می توانید از تفریحات دریایی مانند اسکی روی آب، غواصی در زیر آب، جتسکی و پاراسلینگ لذت ببرید و زنان می توانند از شنا در پلاژ بانوان (ساحل بانوان) لذت ببرند.

یکی از تفریحات لذت بخش برای گردشگران به ویژه نوجوانان، غواصی آسمانی یا سایبان در آسمان جزیره کیش است.

شما سوار یک چتر نجات پاراسل می شوید و با یک قایق به سرعت بلند می شوید. با مشاهده منظره ای زیبا از جزیره کیش، حس آرامش بی نظیر و بالاترین سطح هیجان را در آسمان نیلگون و آب های شفاف و زیبای خلیج فارس تجربه خواهید کرد.
وحشت، فریاد و هیجان در اولین قلعه وحشت ایران در جزیره همیشه بهار کیش.

قلعه وحشت کیش اولین قلعه ترسناک ایران است. کلبه ای چند صد متری در جزیره کیش می باشد. مکانی مهیج و جذاب برای کسانی است که دوست دارند هیجان و وحشت را در تمام بدن خود تجربه کنند. البته گاهی اوقات شما هم ناخواسته باید فرار کنید.
جت اسکی یکی از لذت بخش ترین تفریحات کیش است. هیجان سرعت بر روی آب های زیبای خلیج فارس با سازهای جت اسکی لحظات شیرینی را برای گردشگران فراهم می کند. با مراجعه به یکی از کلوپ های غواصی و دریایی کیش می توانید از جت اسکی استفاده کنید و ساعات خوشی را با این ساز تجربه کنید.

پارک ساحلی مرجان (ساحل مرجان) که در نزدیکی بازار مرجان قرار دارد، یکی از دیدنی‌ترین مراکز کیش است و بازار مرجان را به ساحل متصل می‌کند. ساحل مرجانی کیش به قدری آبی و تمیز است که به دلیل وجود مرجان هایی به اشکال مختلف و صدف های رنگارنگ و حلزون های مختلف و سنگ های دریایی که اغلب توسط آب خلیج به ساحل آورده می شود، هر موجود متحرکی در زیر آب دیده می شود.

هر ساله بسیاری از مسافران و ساکنان جزیره اوقات فراغت خود را در این ساحل می گذرانند و از مناظر دیدنی کیش لذت می برند.
پارک دلفین ها یا دلفیناریوم یکی از زیباترین پارک های تفریحی خاورمیانه با مساحتی بیش از یک میلیون متر مربع است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی ساخته شده است. بازدید از این مجموعه زیبا با هزاران درخت خرما و چندین گونه گیاهی دیگر و نمایش فوق العاده دلفین ها، فوک ها و خوک های دریایی برای هر گردشگری جذاب است.

این بخش با اجرای پروژه هایی مانند جنگل های باران مصنوعی، آتشفشان ها، دنیای ارکیده، باغ پروانه ها و رستوران های بی نظیر گسترش بیشتری خواهد یافت.

خرید محصولات از بازارهای کیش با توجه به تنوع محصول همواره برای گردشگران و مسافران لذت بخش بوده است. و هرکسی که به هر قصدی به کیش سفر کرده باشد، دست خالی برنمی گردد.

بازارها و مراکز تجاری کیش با طراحی های مدرن و ظریف معماری خود در ارائه هر نوع محصولی فعالیت می کنند. این بازارها یکی از جاذبه های اصلی کیش هستند و هر ساله تعداد قابل توجهی از گردشگران و مسافران را به خود جذب می کنند.

در این قسمت به معرفی بازارهای معروف و پرطرفدار پردیس می پردازیم.

قنات یا کاریز توسط ایرانیان اختراع شده و پیشینه ای تاریخی برابر با تمدن ایران باستان دارد. با وجود تاریخ طولانی و توسعه فن آوری های مدرن، هنوز هم برای مردمی که در بسیاری از مناطق گرم و خشک زندگی می کنند حیاتی است.

قنات ها معمولاً از ارتفاعات یا چاه مادر شروع می شوند و در نهایت به کاریز ختم می شوند که آب از زمین خارج می شود.

شهر زیرزمینی کاریز شامل سه قنات و 274 حلقه چاه است که یک مکان تفریحی است و امکان بازدید از قنات های باستانی جزیره زیبای کیش را برای افراد فراهم می کند. برخی از این چاه ها کاملا سالم و برخی دیگر برای تهویه بهتر نور و هوا به شکل مخروطی تبدیل شده اند.

قدمت قنات کیش به بیش از 2500 سال قبل باز می گردد و آب شیرین و آشامیدنی زیستگاه های جزیره را تامین می کرد. قنات کیش از نظر طول و عمق قابل مقایسه با سایر قنات های ایران نیست. اما با توجه به شیب بسیار کم جزیره، آب زیرزمینی منتهی به سطح در کیش از اهمیت بالایی برخوردار است و نشان می دهد که در آن زمان از پیشرفته ترین روش ها برای حفر قنات استفاده می شده است.
برخی از ویژگی‌های نفیس آن سقف هشت متری آن است که بیشتر مملو از فسیل‌ها، صدف‌ها و مرجان‌هایی است که قدمت آن‌ها به 270 تا 570 میلیون سال پیش برمی‌گردد و هر کدام شناسایی شده‌اند و هویت رسمی دارند.

درباره پرشین ترول

تمام حقوق این وب سایت متعلق به آژانس مسافرتی شهریار گشت مشرق زمین مشهد می باشد. استفاده از مطالب وب سایت فقط برای موارد غیر تجاری و با ذکر منبع بلا مانع است.

هتل های پیشنهادی

پرشین ترول در یک نگاه

مطالب مهم

اطلاعات تماس

مشهد , احمد آباد , خیابان کلاهدوز , آژانس مسافرتی شهریار گشت
شماره تماس : 051-38426161

Follow us on