Blog Post

Our Blog

سفر به ایران

ویراستاران و نویسندگان بین المللی ایران را به عنوان یکی از کشورهای برتر برای بازدید در سال 2015 معرفی کرده اند. در اینجا، این متن از نوشته آنتون جکسون یکی از ویراستاران مهم بین المللی توضیح می دهد که چرا اکنون زمان سفر به ایران است. این کلمه تمام شد: تا آنجایی که مقاصد دور از دسترس هستند، ایران یک گوهر مطلق است. بیش از هر زمان دیگری از سال 1979، مسافران بی باک به جمهوری اسلامی راه می یابند، و جای تعجب نیست که چرا.

ایران با داشتن مناظر باشکوه و ملیله‌های غنی از فرهنگ‌ها و مذاهب باستانی بسیار خوش‌آمد و راحت است (اگرچه شما فقط می‌توانید از پول نقد استفاده کنید) و هزینه‌های زیادی را برای شما به ارمغان می‌آورد. از خلیج فارس تا دریای خزر و از ترکیه تا پاکستان امتداد دارد، مناظر بیابانی تماشایی را در بر می گیرد که حتی از جنوب غربی آمریکا متروک تر است، قله های پوشیده از برف، دره های حاصلخیز و جنگل های سرسبز.

گنجینه جاذبه‌های آن شامل آثار باستانی ایرانی، عمارت‌های مجلل قاجاری، کاروانسراهای جاده ابریشم، موزه‌ها و گالری‌های هنری مشهور جهان در پایتخت شلوغ تهران، و باغ‌های باشکوه صفویه در اصفهان است که برخی از زیباترین مساجد جهان را احاطه کرده است. مزین به کاشی کاری فیروزه ای مسحورکننده.

"احساس میراث ایرانی عمیق است و غنای همتراز با بزرگترین تمدن ها دارد"
مانند قنات‌های 3000 ساله‌اش، شبکه‌ای مبتکرانه از تونل‌های آبیاری، حس میراث ایرانی عمیق است و غنای همتراز با بزرگترین تمدن‌ها را به رخ می‌کشد. با سرگردانی در ویرانه های تخت جمشید باشکوه، یکی از بزرگترین پایتخت های تاریخ، سخت است تحت تأثیر ثروت و شکوه امپراتوری زمانی قدرتمند ایران قرار نگیرید. در شیراز، شهر شعرا و قلب فرهنگ و فرهیختگی پارسی، بازدیدکنندگان از دور و نزدیک به آرامگاه مزین حافظ (که بیت‌هایش اغلب به احترام قرآن برگزار می‌شود) ادای احترام می‌کنند، در حالی که در یزد، خانه یکی از بهترین بازارهای قرون وسطایی خاورمیانه که به بهترین شکل حفظ شده است، شعله ای که گفته می شود به مدت 1500 سال در آتشکده زرتشتیان سوسو می زد.

با همنشینی با زائران در مجموعه حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) مشهد مقدس، محیطی خیره کننده و کاشی کاری شده شگفت زده خواهید شد. و در حالی که از عظمت میدان امام غرق می‌شوید و مسجد شاه نمادین و گنبدی آبی آن را تحسین می‌کنید، از قافیه قدیمی «اصفهان نصف جهان است» قدردانی می‌کنید، سپس به اصفهانی‌های محلی می‌پیوندید تا در یک گردشگاه عصرانه از نور جادویی بگذرند. پل های روی زاینده رود

«مسافران بازگشته بیشتر تحت تأثیر گرمای مهمان نوازی ایرانی قرار می گیرند»
حتی با در نظر گرفتن وفور دیدنی های ارزشمند ایران، مسافران بازگشتی، به ویژه از ایالات متحده، بیش از همه تحت تأثیر گرمای مهمان نوازی ایرانی قرار می گیرند. بدون شک در میان پذیراترین مردم روی زمین، ایرانیان حتی توسط سرسخت ترین دشمنان خود به عنوان میزبانان برتر مورد ستایش قرار می گیرند. در گپ زدن با مردم محلی کنجکاو که اغلب مشتاق نگاهی اجمالی به دنیای بیرون هستند، خارجی ها در ایران فنجان های بی پایان چای، هدایای خودجوش، دعوت نامه های خانگی و حتی خدمات راهنمای بداهه تضمین می کنند. و در تضاد کامل با مراکز مسافرتی منطقه‌ای تثبیت‌شده، که توسط دهه‌ها گردشگری انبوه خسته شده‌اند، به ندرت هیچ یک از مکان‌های گردشگری قدیمی را در ایران پیدا خواهید کرد.

با این حال، تا همین اواخر، ایران فقط تعداد کمی از بازدیدکنندگان خارجی را به خود جذب می کرد، اما تازگی ، تعداد گردشگران رو به افزایش است، هتل ها رونق می گیرند، شرایط ویزا در حال کاهش است و خطوط هوایی به سرعت در حال گسترش برای اتصال ایران هستند. 

ایجاد محیطی امن و مطمئن برای گردشگران خارجی و ایجاد فرصت برای گشت و گذار امن به آنها، باید به عنوان اولین و اساسی ترین نیاز مورد توجه قرار گیرد. به عبارت دیگر در اولین گام سفر، موضوع امنیت سفر برای هر گردشگری در هر نقطه از جهان اهمیت ویژه ای دارد. سلامت و حفاظت از جان انسان ها بسیار مهم است. امنیت و گردشگری روابط دو طرفه دارند. بنابراین، گردشگران خارجی چگونه در ایران احساس امنیت می کنند و چه عواملی باعث می شود که گردشگران احساس کنند که سفر به ایران در وهله اول امن خواهد بود؟

درباره ایران
ایران کشوری بزرگ است که در آسیا و در خاورمیانه با جمعیتی حدود 84 میلیون نفر واقع شده است. مکانی با زیبایی فوق العاده با میراثی غنی، تاریخ بسیار زیاد و مردمی فوق العاده خوش‌آمد. ایران از شمال به دریای خزر و از جنوب به خلیج فارس و دریای عمان محدود می شود. ایران از شرق با افغانستان و پاکستان، از غرب با عراق، از شمال غربی با ترکیه، ارمنستان آذربایجان و آذربایجان و از شمال شرق با ترکمنستان مرز مشترک دارد. تهران پایتخت آن و پرجمعیت ترین شهر ایران است. زبان رسمی در ایران فارسی است. از شهرهای مهم و توریستی ایران می توان به اصفهان، یزد، کرمان و تبریز اشاره کرد.

واژه پارس بر اساس متون تاریخی و برخی کتب آموزشی به معنای عظمت و شکوه است. ایران خانه یکی از قدیمی ترین تمدن های جهان است که شامل 24 مکان تاریخی فرهنگی و طبیعی در فهرست میراث جهانی یونسکو است و دارای مناظر زیبایی است که از جنگل های انبوه بارانی گرفته تا کوه های پوشیده از برف تا حوضه های بیابانی را در بر می گیرد. به همین دلیل است که گردشگران و علاقه مندان زیادی در سراسر جهان وجود دارند که دوست دارند از ایران زیبا دیدن کنند. بسیاری از گردشگران پس از آمدن به ایران و دیدن زیبایی های منحصر به فرد طبیعی، تاریخی و فرهنگی آن کاملا شگفت زده می شوند. علاوه بر این، افرادی هستند که پس از اولین سفر تصمیم می گیرند دوباره به ایران سفر کنند.

درباره پرشین ترول

تمام حقوق این وب سایت متعلق به آژانس مسافرتی شهریار گشت مشرق زمین مشهد می باشد. استفاده از مطالب وب سایت فقط برای موارد غیر تجاری و با ذکر منبع بلا مانع است.

هتل های پیشنهادی

پرشین ترول در یک نگاه

مطالب مهم

اطلاعات تماس

مشهد , احمد آباد , خیابان کلاهدوز , آژانس مسافرتی شهریار گشت
شماره تماس : 051-38426161

Follow us on