Blog Post

Our Blog

چند نوع از حیوان آزاری در سفر که باید از آنها اجتناب کنیم

به عنوان یک گردشگر مسئول تا چه اندازه سعی می کنید در گردشگری از حیوان آزاری جلوگیری کنید؟ هنگام مسافرت یا خرید پکیج تور، چقدر مراقب هستید که به اصطلاح تفریحاتی وجود نداشته باشد که به حیوانات آسیب برساند؟ در واقع باید از 10 نوع حیوان آزاری که در گردشگری رایج است آگاه باشیم و از آنها دوری کنیم.

گاهی آژانس‌های مسافرتی سعی می‌کنند با ترکیب سفر به یک مقصد گردشگری با برخی تجربیات تفریحی مانند نزدیک شدن به حیات وحش، بسته تورهایی را که معرفی می‌کنند، متنوع‌تر کنند. متأسفانه این تفریحات غیرانسانی که آسایش، سلامتی و حتی جان حیوانات مختلف را تهدید می کند بسیار رایج است. به گفته این آژانس های مسافرتی، هدف "رضایت مشتری" است!

از آنجایی که این آزار و اذیت به طور سیستماتیک ادامه داشته است و در طول قرن ها زندگی خودخواهانه انسان، زشتی های آن از بین رفته و برای ما بسیار عادی به نظر می رسد. وقت آن است که بر اساس منشور گردشگری مسئولانه آگاهی خود را نسبت به این موضوعات افزایش دهیم و در عمل مخالفت خود را با این رفتار غیرمتمدنانه نشان دهیم.

امروزه حدود 550000 حیوان وحشی در گردشگری حیات وحش توسط انسان آسیب می بینند. چنین آزار و اذیت هایی که تحت عنوان تفریح ​​و سرگرمی طراحی و انجام می شود، از نظر بسیاری یک فعالیت عادی به نظر می رسد. بیایید با جنبه های غیر انسانی و تنوع این به اصطلاح سرگرمی ها آشنا شویم.

آزار و اذیت 10 نوع حیوان آزاری سیستماتیک و خودخواهانه
در اینجا چند نمونه رایج از حیوان آزاری آورده شده است:

یک: حیوانات سواری
در کشورهای مختلف دنیا حیوانات مختلفی را برای سوارکاری آموزش می دهند. گاهی الاغ و اسب و شتر تربیت می شوند و گاهی حیوانات وحشی بزرگ مانند فیل. اما در فرآیند اهلی کردن این حیوانات، آنها را مورد ضرب و شتم بدنی و شکنجه روحی قرار می دهند تا به دستور رام کردن آنها عمل کنند. چگونه می توانیم مسافران مسئولیت پذیر باشیم و با بی تفاوتی از اطاعت این حیوانات لذت ببریم در حالی که می دانیم قبلاً چه بر سر آنها آمده است؟

دو: با حیوانات وحشی سلفی بگیرید
ممکن است فکر کنید سرگرم کننده است، اما نوع دیگری از حیوان آزاری است که توسط برخی آژانس های مسافرتی به عنوان تفریح ترتیب داده شده است. اخیراً برخی از ما موجودات خودخواه علاقه مند شده ایم توله ببرها را از مادرشان جدا کرده و در آغوش بگیریم تا با آنها سلفی بگیریم. این به اصطلاح جاذبه توریستی به بخش هایی از آسیا، استرالیا، مکزیک و آرژانتین گسترش یافته است.

سوم: راه رفتن با شیرها و ببرها
اگر بچه های شیر و ببر در هنگام گرفتن عکس سلفی بزرگتر از آن هستند که بغل شوند، قلاده ای به گردن آنها می اندازیم و با آنها قدم می زنیم تا از خودمان عکس و فیلم بگیریم. به عنوان مسافران مسئول، آیا تا به حال فکر کرده اید که چگونه آنها را مجبور به انجام چنین کارهایی می کنند؟ در واقع، آنها با محبوس شدن در قفس های تنگ و تاریک و رها شدن با غذای کمی برای خوردن، به طرز وحشیانه ای مورد آزار و اذیت قرار می گیرند. بنابراین، از اربابان اهلی خود اطاعت می کنند تا بتوانند غذا بخورند.

چهار: بازدید از پارک های خرس ها
More
خرس ها حیواناتی منزوی، باهوش و بسیار فعال هستند که 18 ساعت در روز در زیستگاه خود به گردش در می آیند. حالا تصور کنید وقتی در قفس های کوچک بتونی و استریل شده قرار می گیرند چقدر بی قرار می شوند. آنها مرتب راه می روند و کمی غذا التماس می کنند. افراد خودخواه گاهی پا را از این هم فراتر می گذارند و سعی می کنند با پوشیدن لباس خرس ها در چنین پارک هایی، از آنها دلقکی بسازند. استرس ناشی از این شرایط باعث ایجاد عفونت باکتریایی در آنها می شود که منجر به نوعی آرتروز خواهد شد.

پنج: نگه داشتن لاک پشت های دریایی
آخرین مزرعه لاک پشت های باقی مانده در جزایر کیمن در غرب کارائیب است که هنوز یک جاذبه توریستی محبوب است. جذابیت این مزارع امکان نگهداری لاک پشت توسط مردم است. گاهی اوقات لاک پشت ها از دستشان می افتند و صدمات عمده ای را متحمل می شوند. گفته می شود خوردن این حیوانات در این مزرعه نیز امکان پذیر است.

میزان استرس و درد ناشی از آسیب و سایر ناراحتی های عاطفی این حیوانات را در نظر بگیرید. آیا فکر می کنید هیچ مسافر مسئولیت پذیری از چنین تفریحاتی که چیزی جز نوع دیگری از حیوان آزاری نیست، راضی می شود؟

شش: نمایش دلفین ها و نهنگ های آرکا
بسیاری از این حیوانات دریایی هنگام انتقال به محل تمرین و نمایش جان خود را از دست می دهند. کسانی که زنده می مانند در واقع در شرایط غیرعادی و غیر طبیعی زندگی خواهند کرد. مقدار بالای کلر موجود در آب استخر که دلفین ها در خود نگه می دارند می تواند چشم آنها را تحریک کرده و مشکلات پوستی ایجاد کند. این حیوانات نیز به بهانه رام کردن مورد آزار و اذیت قرار می گیرند. اربابان فرمانده آنها آنها را مجبور به انجام کارهای به ظاهر خنده دار در این محیط های غیر طبیعی می کنند.

هفت: نمایش میمون های رقصنده
این نوع دیگری از حیوان آزاری است که مسافران مسئول باید از آن آگاه باشند. در تایلند، میمون های ماکاک از سنین پایین مجبور به انجام حرکاتی شبیه به انسان می شوند. در صورت طغیان، آنها را به زنجیر می کشند و مجازات می کنند. آنها تمام این گونه آزار و اذیت حیوانات را انجام می دهند تا بازدیدکنندگان را خوشحال کنند و از آنها درآمد کسب کنند.

درباره پرشین ترول

تمام حقوق این وب سایت متعلق به آژانس مسافرتی شهریار گشت مشرق زمین مشهد می باشد. استفاده از مطالب وب سایت فقط برای موارد غیر تجاری و با ذکر منبع بلا مانع است.

هتل های پیشنهادی

پرشین ترول در یک نگاه

مطالب مهم

اطلاعات تماس

مشهد , احمد آباد , خیابان کلاهدوز , آژانس مسافرتی شهریار گشت
شماره تماس : 051-38426161

Follow us on