Blog Post

Our Blog

گردشگری سلامت چیست؟

دریافت خدمات پزشکی، تندرستی و درمانی برای بهبود مشکلات جسمی و روانی در سایر کشورها بیش از 24 ساعت. این ساده ترین مقدمه برای این رشته متنوع و شگفت انگیز است که به عنوان گردشگری پزشکی شناخته می شود.

بیشتر مردم فکر می کردند که گردشگری پزشکی سفر به کشورهای دیگر برای جراحی و بازگشت به خانه است. این نگرش اشتباه است. مقوله گردشگری سلامت فراتر از گردشگری پزشکی است. این نوع گردشگری هم سفر و هم درمان را مد نظر دارد. به عبارت دیگر سفر برای دیدن سایر کشورها و آشنایی با فرهنگ آنها و استفاده از طبیعت آن و همچنین دریافت خدمات پزشکی برای بهبود سلامت جسمانی و درمان است.

گردشگری سلامت، از گذشته تا امروز
گردشگری سلامت از یونان و روم باستان وجود داشته است. سپس در بسیاری از کشورهای اروپایی و سایر نقاط جهان گسترش یافت. از قدیم الایام مردم برای آرامش روحی و شفا به رودخانه و آبهای معدنی می رفتند. از زمان های قدیم آب های گرم با آرامش و شادابی جسم و روان انسان همراه بوده است.

شعار جهانی گردشگری سلامت، امکانات و خدمات در سطح کشورهای جهان اول یا پیشرفته و قیمت و هزینه در سطح کشورهای در حال توسعه و جهان سوم است.

انگیزه های فردی برای انتخاب گردشگری سلامت به عنوان یک درمان می تواند بسیار متفاوت باشد. این مشوق ها می تواند شامل کاهش هزینه های درمان، اجتناب از زمان انتظار، بهبود کیفیت، یا دسترسی به درمان هایی باشد که در کشور شما قانونی و در دسترس نیستند. همچنین گردشگری پزشکی از طریق روش های مختلف بر صادرات و واردات سیستم های مختلف پزشکی و درمانی تأثیر می گذارد.

گردشگری سلامت در جهان
ترکیبی از چندین عامل منجر به روند صعودی گرایش مردم به سفرهای پزشکی شده است، از جمله:

هزینه بالای زندگی در کشورهای صنعتی
تسهیل سفرهای بین المللی و بهبود فناوری و استانداردهای پزشکی در بسیاری از کشورهای جهان.
یکی از دلایل جذابیت سفرهای پزشکی، راحتی آن نسبت به کشورهای دیگر است. در برخی از کشورهایی که سیستم مراقبت های بهداشتی عمومی رایج است، اغلب زمان زیادی طول می کشد تا نیازهای شهروندان برآورده شود و بیماران باید مدت زیادی برای درمان صبر کنند.

شرایطی مانند پیوند لگن که در بریتانیا و کانادا باید یک سال یا بیشتر در صف منتظر بمانند. با این حال، در سنگاپور، تایلند، ایران یا هند، بیمار یک روز پس از ورود قابل مراقبت و درمان است.

گردشگری پزشکی در ایران: قیمت های مقرون به صرفه، خدمات تخصصی
پیشرفت های علمی ایران در سال های اخیر در بیشتر زمینه های علمی چشمگیر بوده است.
یکی از مهم ترین زمینه هایی که ایران در آن پیشرفت چشمگیری داشته، علم پزشکی است.

همچنین پیشینه تاریخی ایران در زمینه پزشکی به واسطه حضور دانشمند ایرانی قرن یازدهم ابن سینا (ابعلی سینا) درخشان است. علاوه بر این، در دنیای پزشکی امروز، آثار و کتاب های او در دانشگاه ها تدریس می شود.

پیشرفت های چشمگیر ایران در درمان ناباروری، پیوند اعضا و مغز استخوان، چشم پزشکی، درمان سرطان، جراحی مغز و اعصاب و جراحی های زیبایی، ایران را به یکی از پیشرفته ترین کشورهای پزشکی تبدیل کرده است.

این مزیت نسبت به هزینه های درمانی معقول و جاذبه های تاریخی و طبیعی، ایران را به یکی از مهم ترین و برترین مقاصد گردشگری پزشکی در جهان تبدیل کرده است.

ارتباط سریع و آسان، تیم پزشکی متخصص، خدمات با کیفیت و بدون صف انتظار در بهترین بیمارستان ها و مراکز اقامتی و پیگیری درمان کمترین کاری است که مدیران می توانند برای شما انجام دهند.
گردشگری پزشکی پس از COVID-19
جهان در حال تجربه یک اپیدمی بزرگ Covid-19 است. اگرچه بسیاری از کارشناسان بر این باورند که این اپیدمی رو به پایان است، اما نباید از اثرات مخرب این اپیدمی بر سلامت روحی و جسمی همه مردم جهان غافل شد.

قرنطینه طولانی مدت در سراسر جهان، ممنوعیت سفر، مشکلات سیستم پزشکی کشورها، تاخیر در اعمال جراحی غیرضروری و بعضاً ضروری در اکثر کشورها، سلامت روحی و جسمی انسان ها را به خطر انداخته است. ارتباط با انسان های دیگر غیر قابل انکار است.

صنعت گردشگری و به ویژه گردشگری سلامت می تواند در روزهای پایانی اپیدمی و پس از پایان اپیدمی به بازیابی سلامت روان و بهبود بیماری های جسمی کمک کند.

البته نباید تأثیر اقتصادی همه‌گیری کووید-19 را که گریبانگیر اکثر مردم در سراسر جهان شده است، نادیده گرفت.

ایران با طبیعت منحصر به فرد و خدمات پزشکی با کیفیت و قیمت مناسب می تواند مقصد خوبی برای گردشگران باشد.

گردشگری پزشکی در ایران با توجه به تحولات اخیر مورد توجه افراد متقاضی درمان و جراحی زیبایی قرار گرفته است.

هزینه های شگفت انگیز خدمات پزشکی، کیفیت خدمات پیشرفته از مهمترین مزایای گردشگری پزشکی در ایران است.

درباره پرشین ترول

تمام حقوق این وب سایت متعلق به آژانس مسافرتی شهریار گشت مشرق زمین مشهد می باشد. استفاده از مطالب وب سایت فقط برای موارد غیر تجاری و با ذکر منبع بلا مانع است.

هتل های پیشنهادی

پرشین ترول در یک نگاه

مطالب مهم

اطلاعات تماس

مشهد , احمد آباد , خیابان کلاهدوز , آژانس مسافرتی شهریار گشت
شماره تماس : 051-38426161

Follow us on